Tuesday, January 25, 2011

Geekzster kembali ke zaman sekolah...Part 1

So..hari ni nk wat entri la sket psal zaman aku sekolah dlu ( kire zaman muda-muda dulu la sblm jd geek ni). Aku bgn tido pg td aku fikir, "Ape aku nak share dlm belog aku arini?". Then aku pon buka la laptop and tgk2 la pic yg ade. Aku ternampak la folder pics aku yg zaman skolah dlu..so aku pon buka and usha la kn..tiba2 ternostalgia plak..haha..rindu plak zaman skola dulu..



So..nak dijadikan cerita..aku dulu sekolah menengah kat dua skolah (bukan pada masa yg sama k..pelik plak camtu kn..rajen tol g dua skola skali..haha). Time form 1 smpi form 3 aku sekolah dekat Sekolah Menengah Agama Persekutuan Kajang a.k.a SMAPK. Ni sekolah SBP kat Kajang. Then mase form 4 smpi la form 5 aku sekolah dkt Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Sultan Muhammad a.k.a SMKASM. Walaupon 5 tahun ddk skolah agama tp..ehem..tu cite laen la pulak..haha..

Ok, berbalik pada cerita aku..masa form 1 tu mmg blur la kn..budak baru nk belajar masuk sekolah asrama, 1st time jauh dr parents kn..lps je parents aku hantar daftar, aku ddk atas katil dorm aku sorg2 nanges..haha.(shuu..jgn bgtaw org taw..=P ). So aku pon mula la belajar kat situ n hidup di asrama..Mula2 biasa la kn,agak sukar nk biasakan diri tp lps sebulan lbey krng tu da ok la..Nasib baek time tu aku ddk blok B. Kitorg mase tu ddk dorm campur form1-5 n senior otai2 tu ddk blok C ngan D. Yg baek2 ngan junior ni ddk blok A ngan B. So mgkn experience mse form 1 tu laen la aku pnye ngan member2 laen...

So..pics kat sebelah ni adalah masa aku form 2. Ni sume2 ni budak kelas aku,2 Uranus. Actually same je kelas dari 1 Uranus sampai la ke 3 Uranus a.k.a 3 Ura. Kelas2 laen plak ade kelas Marikh,Mushtari(Mushy), Zuhal, Uranus(Ura) n Neptun. Mmg best la dlm kelas ni..mcm2 kenangan ade..agak2 nye ape la korg sume buat sekarang kn..agak2 korg ingat x aku lg kn..ddk ngan korg 3 tahun je pastu ilang..haha...

<= Cuba cari mane 1 aku dlm pic ni..mase ni kurus lg..chumel lg..haha







Dua pic di atas ni adalah masa sekolah kami dijemput utk buat rakaman takbir raya utk NTV7.(mcm mne blh dpt pon aku x ingat..). So kami sume ni adalah pelajar kelas Al-Quran Ustaz Wan Mohd Noh (betul ke ejaan nama die ey?) So, NTV7 nk 20 org je tp dlm kelas tu ade lebih..so yg xdpt masuk TV tu dibawak jugak la sbb nk bg 1 kelas tu pg..so..ni je la pics yg dpt diambil..sbb time tu kn susah nk ade kamera..sape yg ade kamera pakai kodak tu mmg macho gler la..aku pon bawak dari umah sbb utk rakaman ni..haha..
Kenal x yg dkt pic 1 tu sape?Yg pkai baju sekolah tu aku la..sbb x terpilih utk join..n sape die yg baju melayu merah tu?haha..pkirla sendri ye..n yg ddk kt belakang tu sape pulak..pkir la lagi ye..=P

So..ni je pic yg aku jumpe mase kat SMAPK dlu..so member2 smapk yg nostalgia ngan memori ni harap2 teringat la kembali saat2 kita bersama..(~jiwang la pulak..haha)

Next entri adalah time aku form4 and form 5..bnyk sket pic time tu..

So hope you guys enjoy reading my blog n look forward for more...

1 comment:

Aina said...

oooooo dak smap kajang yer..:)

Blog ini mengandungi informasi, tutorial serta tips2 dan sebagainya. Jika anda ingin membaca bacaan yang ringan dan berbentuk peribadi, sila lawat blog personal saya. Sila klik pada menu "The Other Me". Diharap anda mendapat manfaat daripada blog ini dan terima kasih.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...