Tuesday, January 25, 2011

Geekzster kembali ke zaman sekolah...Part 2

Assalamualaikum..pe khabar anda sume? Hope stakat ni enjoy la membaca entri2 dlm belog aku yg x seberapa ni...So kali ni nak sambung la pulak time skolah mase form 4 - 5. Lepas aku abeh form 3 kat my previous school..aku pon masuk la skola ni..(blh refer entri part1 utk taw sekolah ape ye..)




So..kat sekolah mase menengah atas kn boleh pilih nk jurusan sains ke sastera or pape ag yg ade kn? Kat skolah aku tu ade jurusan sains, akaun, it and rc(reka cipta). So mostly mmg amek jurusan sains menjadikan kelas sains ade 2 iaitu sains 1 dan sains 2.. Nak dijadikan cerita maka aku dimasukkan ke kelas 4 Sains 1 mase form 4 ni..Time awal2 masuk tu aku da dpt nickname da..NewBoyz..haha..ntah sape la yg bg aku name ni pon aku xingt..coz da 1st day skolah aku da masuk c2..skolah tu naturally xde intake form4 tp atas jasa baek pengetua aku pon dibenarkan enroll kat situ...So belajar la aku di tingkatan 4 Sains 1 dgn classmate2 yg ade..Cuba nk sesuaikan diri ngan environment baru n kawan2 baru..Skolah ni asrama harian and aku dpt ddk asrama..malangnye dorm aku tu dikelompokkan sekali ngan budak2 nakal n budak2 bapok(mind my language). Of course la awl2 tu xtaw diorg tu camne tp da lame2 ddk dorm tu kenal la kn..OK2..xperlu cite psal tu..

Dalam 1 kelas tu..kelas BI (x ingat la pulak name teacher tu..hadoii), kitorg di beri tugasan @ assignment (mase skolah dlu pggl ape ey?keje skolah kn?) utk kitorg pg ke tempat tumpuan pelancong asing n interview diorg psal Malaysia ku tercinta ni...



Bertempat di Jonker Walk, Melaka, kami pon mula la mencari mangsa2 kami untuk ditemu bual..mula2 mmg gagap la..ag2 member2 aku yg x biasa cakap BI kn..aku pon hentam je asalkan ade bunyi sudah..haha..One of my classmate, Mad (yg pkai snow cap dlm ketiga2 pics diatas), die yg fasih ber-BI ni so pape yg kitorg xdpt, die la backup..mmg smooth gler la die ckp BI..mmg respect! So ni slh 1 la pengalaman aku belajar kat sana.. 


Then, pengalaman sekolah xkn lengkap klu xde Hari Sukan, ade betul? So..sejak dari previous school smpi la school ni..aku tetap di tempatkan di rumah kuning..mase skolah rendah je umah biru..haha..So mcm biasa la acara2 sukan kat skolah..Aku ni xde la aktif sangat bersukan tp ade la sket2..Mase hari sukan yg bab sukantara tu sume kene join so no choice la kn..Ada merentas desa, 100 meter, 50 meter, lompat jauh.. Acara2 ni sume kne join utk contribute point pd umah..Aku yg x aktif bersukan ni kne la jugak bersukan kn..haha..Tp dlm acara sukan yg lain aku join rejam lembing, lontar peluru n tarik tali (sukan yg xperlu aku berlari sbb mmg confirm kalah pnye la..haha). So cuba la sedaya upaya semampu yg boleh kn...Da kene pilih, buat je la..haha..



Memang rindu gler kot zaman sekolah dulu..Owh..kpd yg wondering..my 2nd school ni all boys k..(patut la x nmpk pon budak pompuan kn? haha..) 

Nantikan lagi cerita zaman sekolah aku..ade lg..rilex k..o yeah!

2 comments:

Nadhirah AR said...

hahah , smart gambar dgn mat salih tuh . mesra sungguh :)

Kei Seichi said...

yup..diorg mmg sangat mesra n sporting..
kite tanye 1 soalan secara x langsung die da jwb soalan2 kite yg laen..hehe

Blog ini mengandungi informasi, tutorial serta tips2 dan sebagainya. Jika anda ingin membaca bacaan yang ringan dan berbentuk peribadi, sila lawat blog personal saya. Sila klik pada menu "The Other Me". Diharap anda mendapat manfaat daripada blog ini dan terima kasih.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...