Thursday, March 10, 2011

Ujibakat Nak Jadi Admin Faceblog

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Entry kali ni adalah berkaitan tentang ujibakat untuk menjadi admin Faceblog. Boleh klik kat link tu untuk tahu maklumat lanjut pasal ujibakat ni... hehe...

Apa yang diperlukan untuk jadi admin Faceblog ni? Jom tengok kat bawah ni ye...

  • yang paling penting ialah berniat untuk membantu blogger lain, bukan hanya mengejar traffik atau follower semata-mata...
  • telah menjadi ahli kepada The Faceblog
  • mestilah seorang yang kaki online


Paham syarat2 penyertaan? Bagoooss.. sape2 yang nak join tu jom la same2 kite join ye...



OK..lepas tu kena nyatakan kenapa aku berminat nak jadi admin dan tuliskan sedikit pandangan mengenai Faceblog... Jom baca ape aku tulis kat bawah ni..


Q : Kenapa anda berminat ingin menjadi admin?


A : Sebab utama aku nak jadi admin bukanlah sebab aku minat sangat dengan kuasa or bahasa sopan die "Gila Kuasa". Cuma aku nampak ni sebagai peluang bagi aku untuk tolong blogger2 yang ada tak kira baru @ lama, tua @ muda, lelaki @ perempuan, comel @ tak comel, pendek @ rendah dan sebagainye...Senang cerita, tak kesah lah siapa anda, selagi saya boleh tolong saya akan tolong. Kalau tak jadi admin pon tapi still dapat tolong orang, itu dah jadi satu kepuasan bagi aku. Baru berblogging lebih kurang 2 bulan so boleh dikira sebagai blogger baru jugak la... Aku nak tolong blogger2 yang ada ni macam mana blogger2 laen tolong aku dulu, tak kesah dari segi bagi tips, bagi idea, bagi header free, bagi macam2 lagi la untuk aku bergerak dalam dunia blogging ni... Yang paling penting sekali ialah aku dapat have fun and rasa nikmat berblogging ni dengan guide yang blogger2 laen bagi kat aku. Aku dah jadi ahli Faceblog 2-3 hari lepas. Aku menghabiskan masa 14-16 jam sehari untuk online, selagi line internet tak buat hal la.. Aku baru habis belajar and tengah tunggu sambung bulan september nanti so sampai mase tu, aku akan sangat free... So boleh la nak tolong2 mane yang patut...*panjang la pulak...xpe2..nak ujibakat kan...hehe..*


Q : Sedikit pandangan anda mengenai Faceblog


A : Bagi aku, Faceblog ni merupakan satu platform untuk para blogger yang makin hari makin ramai bagai cendawan tumbuh lepas hujan... So kemana hala tuju "cendawan2" tersebut lepas tumbuh tu? Disitulah Faceblog memainkan peranan... Bukan saja sebagai tempat blogger berkumpul, tapi juga sebagai guidance pada blogger2 baru atau blogger2 yang telah sesat dan ingin kembali ke jalan blogger yang benar...So memang bagus sangat dibuat komuniti blogger semacam ni... Boleh tambah kawan, boleh share pelbagai ragam cerita dan ragam manusia, boleh kongsi ilmu yang bermanfaat dan sebagainya... Asalkan jangan disalah gunakan sudah...

OK..cukup la tu untuk interview tu kan... Kat bawah ni ade cenderahati untuk pihak Faceblog dan juga sebagai menunjukkan yang aku ni komited la nak jadi admin... tak de bende sangat pon... biasa2 je...

saje nak mengampu...haha..

Rasenye sampai situ je la kot...And sedikit peringatan pada admin2 yang bakal terpilih dan juga peringatan pada aku sendiri... Jadi admin ni bukanlah semata2 kerana fame and glory, tapi tanggungjawab sebagai admin tu amat besar... So kepada bakal2 admin yang akan terpilih, moga dapat pikul tanggungjawab yang diamahkan kerana amanah adalah perkara yang paling berat dalam dunia ni...
Akhir kata:

"Selamat Maju Jaya dan Majulah Faceblog untuk negara"



P/S : Agak2 ade muka admin tak aku ni?


P/S 2 : Aku ade la idea sket2 untuk Faceblog ni...tapi tunggu la jadi admin baru bagitau...hihi...Owh..aku jugak bekas student Diploma IT and bakal menyambungkan study dalam bidang Computer Science insyaAllah kalau ade rezeki.. So buleh la setakat bende2 IT sket2 tu buleh la aku tulung... 

14 comments:

DREM said...

Blogberry Emry said : semoga berjaya!

Kei Seichi said...

thanks!

Anonymous said...

tq2..
agaknye ape la cdangannye tu..huhu
btw, gud luck =)

Kei Seichi said...

thanks..minta2 dapat la ye...hehe

wanacesh said...

wow!!cm best jer,,god luck kei,,nti dah smbung blaja,,jgn x berblog lgii,,,mana tau sibuk dah he33

watak kaku jadi bintang filem

Kei Seichi said...

hehe..thanks cik wana...
insyaallah akan berblog jugak...xbuleh tinggal...hehe...

FurBall said...

alamak..kaki on9..amat lah bz sampai hujung minggu jew bru dapat online for blog..huhu

AfiqahZ said...

wahaaa, all the best ! :D

nadira shahid said...

admin blog? ok, NS tak layak, sebab belum lagi bergelar otaiii, im still newbie ;)

Kei Seichi said...

miracle : thanks...=)
NS : hehe..sy pon still baru lagi dalam blogging ni...pe salahnye mencuba kan..x gitu?

fydakachak said...

gud luck yoo..
hee..ade la cket2 muke sbgai pemimpin..bole da jd admin tuh.. :P

Ariffin Janal said...

ape benda faceblog ni? cecite cecite

Kei Seichi said...

fydakachak : hehe..thanks..=)muke tu memang xbleh blah..haha..

ariffin : faceblog tu....
meh bace kat sini...
http://geekzster.blogspot.com/2011/03/ape-kejadahnye-dengan-faceblog-ni.html

hehe...
nak cite kang panjang pulak....bace je situ...

Zue Sancer said...

thanks follow..la ali gajah ke?dekat la ngan uitm lendu

Blog ini mengandungi informasi, tutorial serta tips2 dan sebagainya. Jika anda ingin membaca bacaan yang ringan dan berbentuk peribadi, sila lawat blog personal saya. Sila klik pada menu "The Other Me". Diharap anda mendapat manfaat daripada blog ini dan terima kasih.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...